十年

2015033100:30

  

ten years 1613


 

兩日之前 
我還愛著你 你也還愛著我 
然後你遇見示好的一陌生人後 
就把我飛了

兩日之後
我們再沒甚關聯 
不能問候 也沒啥好回憶的 
回憶我們曾心心相映 
但我們滴愛情還是下課了...

兩日之前 我們相愛
兩日之後 我們 Say Bye

兩日之前 我們愛深
兩日之後 我們恨深

兩日之前 我們眷念
兩日之後 我們倦戀

然你有<3 把我單飛
揮手再見 沒啥好說

雖說往昔 心心相映
但於今日 愛消情散

ten years614

如果那兩個字沒有顫抖
我不會發現 我難受
怎麼說出口 也不過是分手

如果對于明天沒有要求
牽牽手就像旅游
成千上萬個門口
總有一個人要先走

懷抱既然不能逗留
何不在離開的時候
一邊享受 一邊淚流

 十年之前 我不認識你
你不屬于我 我們還是一樣
陪在一個陌生人左右
走過漸漸熟悉的街頭


十年之後 我們是朋友
還可以問候 只是那種溫柔
再也找不到擁抱的理由
情人最難免淪為朋友

直到和你做了多年朋友
才明白我的眼淚
不是為你而流
也為別人而流



If the 2 words never shake and hide up
I guess I never understand
Things can be the pain
Is just break up

If tomorrow never ask 4 more
Then hold my hands 2 the walk
10 thousands of doors
Be waiting 4 the sorrow

No friendship can never be careful
So writing 4 we say goodbye
We should enjoy and share our tears

Before 2 days
I’ve being love u
U think in love 2 me
U will met a stranger
Another show good and pass me by
4 walking on this lonely street

After two days
We’ll make no reference
Nothing 4 hello
Nothing 2 remember
Remember we looked our hearts and kiss then
And our love lesson that fades away

 

十年 陳奕迅 Eason Chan
https://www.youtube.com/watch?v=JM9rx_hN1Ko
No commercial value 若侵權 告之連刪



  •    (悄悄話) 1F
  • <悄悄話留言,不公開>